Isnin, 12 Jun 2017

Cerita Kartun Yang Tidak Baik Untuk Anak

Walaupun belum mempunyai anak,  saya sudah berkira kira untuk tidak membenarkan anak menonton beberapa cerita kartun di TV. Antaranya:-

1. Sinchan - korang mungkin faham kenapa saya tidak mahu anak menonton kartun ini.  Bagi saya,  watak sinchan adalah watak yang tidak patut dicontohi dan otak tidak betul.

2. Doremon - penyebabnya ialah kerana adanya Nobita. Bagi saya,  Nobita mempunyai perwatakan yang mengarut.

3. Tom & Jerry - Jalan cerita yang sangat mengarut.  suka buli membuli.

Apa apa pun,  kita hanya merancang, tuhan yang menentukan. Sekian.

2 ulasan:

Mus berkata...

Ada banyak lagi kartun yang tidak mendidik di tv. sebagai ibu bapa memang kena ambil tahu mana yang sesuai untuk tontonan anak-anak.
Kalau Youtube lagilah bahaya.

Ronaldmohoni berkata...

Mus@ setuju dgn En.Mus

Lazada 11.11 Blogger Contest: The Biggest One Day Sale!

Akhirnya kita bertemu lagi. Kali ini saya ingin berkongsi tentang sale besar-besaran di Lazada. Lazada kembali lagi dengan Lazada 11.11 Blo...