Jumaat, 12 Mei 2017

Merokok Itu Awesome

Dulu,  pernah juga berjinak jinak dengan rokok. LA,  Gudang Garam dan Menara, saya belasah.  Sebab rokok jenis nih manis. Rokok lain buang parit. Rokok sejuk langsung tidak dipandang,  nanti digelar MakNyah. Rasa awesome dan kacak bila rokok tersepit dijari.

Tapi, saya merokok tidak lama,  tidak sampai setahun saya berhenti, sebabnya,  rasa macam diri ini pariah,  ketua gangster dan sebagainya. Tak kacak langsung lau jadi ketua gangster. Kalau girl yang merokok macam apa?  Lu pikirlah sendiri.  Sekarang nih saya bersyukur, kerana saya bukan perokok. Sekurang kurangnya saya tahu,  yang saya tidak akan mati disebabkan kanser paru paru.

Jimat jugalah tidak merokok. Selamat jugalah duit RM4 sehari untuk beli rokok seludup. Cuba kira sebulan berapa banyak duit habis, cincailah RM120 sebulan, kan?  Kalau 120 darab 12 bulan darab 10 tahun, ada jugalah dalam 14,400, kan? Itu kalau jenis yang belasah rokok seludup,  kalau yang bantai rokok jenis berdaftar, RM17, kan? 10 tahun berapa?  Kira sendirilah, malas mahu kira. Last sekali,  saya minta maaf lau ada yang tersinggung.  Tapi hakikatnya,  macam tulah.  Sekian.

Tiada ulasan:

Lazada 11.11 Blogger Contest: The Biggest One Day Sale!

Akhirnya kita bertemu lagi. Kali ini saya ingin berkongsi tentang sale besar-besaran di Lazada. Lazada kembali lagi dengan Lazada 11.11 Blo...